Een klant met een Audi RS6 5L V10 gebruikt sinds kort de Polytron 5W30 voor de motor en MTC voor de automaatbak. Hij zag de meerwaarde van deze producten wel in voor zijn Audi.
Na een korte periode ermee gereden te hebben, is de auto bij THT Performance op de testbank geweest om te kijken wat de resultaten zouden zijn.
Op een meeting vooraf aan de dyno meting had men er al mee gereden, om zo een indruk te krijgen van de waardes als turbodruk, cilinderdruk…e.t.c. Toen riepen ze al “Ohhh dit is een snelle, dit voelt heel goed!“De waardes die ze hadden gemeten waren boven verwachting goed!
Dit ook gezien de kilometers. 180.000km
Bij THT Performance hebben ze veel ervaring met de Audi RS6. Van deze uitvoering met een “standaard“ motor hadden ze reeds al 50 à 60 op de testbank gehad. Ze gaven daar te kennen dat dit exemplaar het beste scoorde van alle die ze op de bank hadden gehad qua waardes!
Normaal zitten ze eigenlijks altijd zo rond de 732pk en 1090Nm
Deze RS6 had uiteindelijk 743pk en 1120Nm !
De formule die Polytron gebruikt om te smeren is anders dan van convensionele smeermiddelen. Het additief MTC wat een bestanddeel is van het additievenpakket van de Polytron olie hecht zich aan de slijtagedelen en zorgt voor een antislijtage laag. De oppervlaktes worden gepolijst waardoor de frictie ook afneemt.
Bij de bovenste regel onder “Video`s” staat een kort fimpje van deze auto op de testbank.